دانلود مروری بر تحقیقات انجام شده بر تغییر مورفولوژی اگزالات کلسیم
نوشته شده توسط : zuzu

دانلود مروری بر تحقیقات انجام شده بر تغییر مورفولوژی اگزالات کلسیم

مروری بر تحقیقات گذشته

در این فصل به بررسی تحقیقاتی که روی تغییر مورفولوژی بلورها به روش­های مختلف صورت گرفته و پژوهش­هایی که اختصاصاً در مورد اگزالات کلسیم انجام شده، پرداخته می­شود.

با توجه به اینکه اگزالات کلسیم مهمترین ماده تشکیل دهنده سنگ‌های کلیوی می‌باشد، تبلور این ماده مورد توجه محققان قرار گرفته است. لیانگ و همکارانش در سال ۲۰۰۹ اثر نانوذرات سلنیوم را بر تبلور اگزالات کلسیم بررسی کردند. نتایج این مطالعه نشان داد که نانو ذرات سلنیوم می‌تواند با اگزالات تشکیل پیوند دهد و منجر به کاهش تشکیل اگزالات کلسیم شود. همچنین این نانوذرات می‌تواند از رشد و به هم چسبندگی[۱] بلورها جلوگیری کنند و گونه­ی آن­ها را از COM به COD تغییر دهد (Liang et al., 20099).

در سال ۲۰۰۶، تونگ‌بوکنرد[۲] و همکارانش تأثیر متغیرهای مختلفی نظیر دما، pH و اختلاط را بر تبلور و شکل بلورهای اگزالات کلسیم مطالعه  کردند. نتایج به دست آمده از تحقیقات آن‌ها نشان داد که در دماهای کمتر تشکیل و رشد بلورهای اگزالات کلسیم افزایش  می‌یابد.

نتایج مطالعات همچنین مشخص ساخت که هر چه pH کمتر شود و محلول خاصیت اسیدی بیشتری داشته باشد، امکان تشکیل بلورهای COM که پایدارترین گونه­ی اگزالات کلسیم است و بخش عمده­ی سنگ‌های کلیوی را تشکیل می‌دهد، بیشتر خواهد شد. بنابراین مطالعه مذکور این گفته را که هرچه محیط ادرار اسیدی­تر باشد امکان تشکیل سنگ بیشتر می‌شود را تأیید کرد.

تعداد صفحات:۵

نوع فایل:word

دانلود





:: برچسب‌ها: دانلود فایل ورد ارزان, دانلود فایل ورد دانلود مروری بر تحقیقات انجام شده بر تغییر مورفولوژي اگزالات کلسیم, دانلود فایلword, فایلword دانلود مروری بر تحقیقات انجام شده بر تغییر مورفولوژي اگزالات کلسیم ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: